Του Βασίλη Κουφόπουλου
Γιατί οι επιχειρηματίες μπαίνουν στα media; Το ερώτημα τίθεται εκ νέου με αφορμή το κλείσιμο της «Απογευματινής». «Αυτή η εφημερίδα κατέρρευσε στα χέρια του εργολάβου - διευθύνοντα συμβούλου, ο οποίος στην πράξη αποδείχθηκε ότι δεν λειτούργησε πότε ως εκδότης και δεν αντιλήφθηκε ποτέ τις ιδιαιτερότητες μίας επιχείρησης του Τύπου» γράφουν οι 130 εργαζόμενοι στην εφημερίδα που βρίσκονται απλήρωτοι χωρίς δουλειά, και επίδομα ανεργίας.
Δεν είναι λοιπόν ψέμα πως όλα τα προηγούμενα χρόνια, χρησιμοποιήθηκαν τα media στην Ελλάδα, για την εξασφάλιση άλλων «δουλειών», δημιουργώντας μια άνιση σχέση με ζημιογόνες εταιρείες ΜΜΕ και ισχυρούς επιχειρηματίες «με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου». Αλλά και οι επιχειρήσεις ΜΜΕ που μπήκαν στο χρηματιστήριο, κατάφεραν να μην διορθώσουν ούτε τις τρύπες των ισολογισμών τους, ούτε όμως να βελτιώσουν το προϊόν τους.
Το αντίθετο, η τύχη πολλών ΜΜΕ, αφέθηκε συχνά σε ανθρώπους που δεν είχαν γνώση των πραγμάτων. Οι εργαζόμενοι στην «Απογευματινή» γράφουν πως «του λουκέτου στην "Απογευματινή" προηγήθηκαν πολλοί "σωτήρες" και ...διάττοντες αστέρες, η γνώμη των οποίων επικράτησε πολλές φορές των προειδοποιήσεων των συντακτών».
Συνεχίζουν, γράφοντας, πως «προηγήθηκαν επίσης μια σειρά λανθασμένων - όπως αποδεικνύεται από τα γεγονότα - χειρισμών εκ μέρους της διοίκησης, όπως η διακοπή της συνεργασίας της εφημερίδας με φωτογραφικά και ειδησεογραφικά πρακτορεία, ο περιορισμός της ύλης, η μείωση του χαρτιού και του τιράζ, η έλλειψη παντελούς προγραμματισμού και τελικά η ματαίωση των ενθέτων και κυρίως οι δραματικές - τα τελευταία χρόνια - μειώσεις στο προσωπικό».
Και τώρα τι; Στην περίπτωση της «Απογευματινής» το ζητούμενο είναι η υποστήριξη, η αλληλεγγύη και η καταβολή των αποζημιώσεων στους εργαζόμενους. Για τον Τύπο, είναι η αναζήτηση μιας νέας συνταγής που θα αντιμετωπίσει την κρίση. Προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν διαφαίνεται.
Αναδημοσίευση από www.skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου