freeapog130@gmail.com

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Η ελπίδα και η “Α” των συντακτών

O συνάδελφος και καλός φίλος Νίκος Μόσχοβος γράφει για την "Απογευματινή των εργαζομένων" στο ιστολόγιό του Τυπολόγος:

"Ηλίου φαεινότερο  είναι ότι υφίσταται κρίση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης; Είναι, όμως, κρίση που βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα ή όχι; Την απάντηση στο ερώτημα δίνει η «Α» (Απογευματινή) των συντακτών, που θα κυκλοφορήσει την Δευτέρα 22 Νοεμβρίου.
Ναι! Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι βιώσιμα, υπό την προϋπόθεση ότι θα αρκεστούν αποκλειστικά στο  προϊόν τους, που  ορίζεται από τους «μαγικούς» άξονες:  Είδηση,  ενημέρωση, εκπαίδευση, ψυχαγωγία και μόρφωση.
Οι πέντε  συγκεκριμένοι άξονες ισχύουν πολύ περισσότερο για τις εφημερίδες, με «βαριά» ιστορία, όπως είναι η «Απογευματινή»  Ο  κανόνας  αυτός, όμως,    δεν  έχει γίνει ακόμα  συνείδηση μερίδων της κοινωνίας.
Έτσι, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης  δεν μπόρεσε να συνειδητοποιήσει πως δεν μπορείς να κερδίσεις  μια εκλογική χάρη αφήνοντας χωρίς ιδεολογική ενημέρωση  στελέχη, μέλη, φίλους, οπαδούς κι ευρύτερα την κοινωνία με «κλειστό» το κατεξοχήν ενημερωτικό σου μέσο.
Η «κατοχή» ενός ιδεολογικού μέσου από ένα κομματικό μηχανισμό  αποτελεί κι έναν  άλλο  «χρυσό» κανόνα  της πολιτικής επικοινωνίας, που θα μας απασχολήσει στο εγγύς μέλλον σε άλλο άρθρο μας.
Εξάλλου, μια εφημερίδα έχει  πάντοτε πολλαπλασιαστική δύναμη, όπως ακριβώς συμβαίνει με το βιβλίο, όταν μπαίνει σε ένα σπίτι, γραφείο ή χώρο δουλειάς.
Έτσι, η    ημερήσια αγορά 6.000 φύλλων δεν αντικατοπτρίζει σαφώς την πολλαπλασιαστική δύναμη της «Α»  κι ούτε η πραγματική  ημερήσια  κυκλοφορία  της κάθε εφημερίδας αντικατοπτρίζει την πραγματικά  αληθινή δυναμική της στην κοινωνία.
Γιατί μου φαίνεται, λοιπόν, πως μερικοί έχουν ξεχάσει κάποια βασικά πράγματα ;
Η  επιτυχία ή μη του φύλλου των συντακτών της «Α» θα επιφέρει κι  αλλαγές στην κοινωνία, η οποία  μπορεί να στηρίξει την εκδοτική  προσπάθεια των  130 εργαζομένων της, για να στείλει πολλαπλά μηνύματα προς πάσα κατεύθυνση:
Το πρώτο  μήνυμα θα  είναι ότι πραγματικά μπορεί να αναγεννηθεί η ελπίδα σε τούτο αυτόν τον τόπο, που «κακιά σκουριά δεν πιάνει». Το δεύτερο μήνυμα θα είναι ότι οι εργαζόμενοι  μιας εφημερίδας μπορούν να αλλάξουν την κατάσταση, εάν τους αφήσουν να κάνουν αυτό που ξέρουν οι ίδιοι να κάνουν: Να δημοσιογραφούν.
Το τρίτο μήνυμα θα είναι ότι οι εργαζόμενοι της «Α» αποτελούν εχέγγυο για όποιον επενδύσει κι αγοράσει την εφημερίδα, γιατί  είναι οι μόνοι, που πραγματικά νοιάζονται γι’ αυτήν.
Τι το καλύτερο μπορεί να υπάρξει για  έναν επενδυτή, όταν θα έχει μια επένδυση για την επιτυχία της οποίας νοιάζονται πρωτίστως  τα μέλη του προσωπικού;
Δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε δει την υπέροχη πολιτική ταινία V for Vendetta με πρωταγωνίστρια την Νάταλι Πόρτμαν,  αλλά νομίζω πως όσοι ή όσες την έχετε παρακολουθήσει , θα έχετε καταλάβει  πως   το σενάριο συσχετίζεται με την παρούσα κατάσταση.
Η κοινωνία με το   να αγοράσει μαζικά  το φύλλο των συντακτών της «Α», που κυκλοφορεί την Δευτέρα 22 Νοεμβρίου του σωτήριου έτους 2010 θα στείλει   ακόμη ένα μήνυμα σε πολλαπλούς αποδέχτες μετά από τις δημοτικές- περιφερειακές εκλογές. Ένα μήνυμα που  θα σημαίνει:
Όχι δεν θα γεμίσετε με σκοτάδι την ζωή μας. Υπάρχει φως κι ελπίδα. Και εμείς  θα δημιουργήσουμε, γιατί η Ελλάδα είναι οι άνθρωποί της κι όχι τα λογιστικά κιτάπια".

Δεν υπάρχουν σχόλια: